loading...
کرج دیزاین
Admin بازدید : 146 2015/12/18 نظرات (0)

من در این آموزش قصد دارم ترفندی را به شما آموزش دهم تا شما اسم وایرلس خودتان یا همان SSID را مخفی کنید و اگر اسم وایرلس را کسی جستجو کند آن را نبیند در صورتی که خودتان به اینترنت وایرلس دسترسی دارید و اگر بخواهید می توانید افرادی را که خودتان بخواهید وصل کنید ، ابتدا من یکسری مفاهیم را برای شما توضیح می دهیم و بعد ترفند ذکر شده در بالا را برای شما آموزش می دهم .

نام شبکه وای فای یا SSID چیست ؟

SSID مخفف عبارت Service Set Identifier هست به معنی شناسه سرویس دستگاه یا به زبان خودمان همان نام شبکه وای فای است . وقتی تنظیمات مودم رو انجام میدید یه قسمتی هست که باید تنظیمات شبکه وای فای تان رو هم تنظیم کنید تا بتوانید با موبایل ، تبلت و لپ تاپ به مودم تان وصل بشید . SSID در واقع یک نام برای شناسایی مودم تان است تا دستگاه تان بتواند از طریق این نام بهش وصل بشه . بحث SSID یکم پیچیده اس و من فکر میکنم در همین حد بدونید کارتان پیش می رود .

روش مخفی کردن نام وای فای در انواع مودم ها

مخفی کردن نام وای فای برای افرادی که با تنظیمات مودم آشنایی دارن کار آسونیه ا

برای ورود به صفحه تنظیمات مودم تون مرورگر تون رو باز کنید ( ترجیحا فایرفاکس ) و بعد برید به آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و بعد نام کاربری و رمز عبور مودم تون رو وارد کنید . معمولا نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم ها admin هست ( هم نام و هم رمز ) .

حالا برید به قسمت تنظیمات وای فای یا WiFi settings یا  Wireless settings  .

در خیلی از مودم ها مثل مودم های دی لینک می تونید گزینه Hide access point یا Hide SSID و یا Broadcast SSID رو در همین صفحه تنظیمات وای فای ببینید و اگر نبود در قسمت Security زیر مجموعه WiFi settings می تونید پیداش کنید . برای یادآوری عرض می کنم واژه  Hide با Broadcast یکم فرق دارن !

همونطور که می دونید Hide  یعنی مخفی کردن پس اگر نوشته بود Hide SSID یا Hide access point یعنی اینکه اگر این گزینه رو تیک بزنید دیگه SSID یا همون نام وای فای تون نمایش داده نمیشه .

اما Broadcast معنیش بر عکسه ! Broadcast یعنی « انتشار » و جمله broadcast SSID یعنی نمایش SSID . پس حواس تون باشه چیکار می کنید .

اتصال به شبکه وای فای با SSID مخفی شده

برای اتصال به شبکه های مخفی شده باید نام وای فای یا SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . اگر با ویندوز کار می کنید از قسمت اتصال وای فای Other networks یا Hidden networks رو انتخاب کنید و بعد SSID و رمز رو به صورت دستی وارد کنید . و اگر از سیستم عامل اندروید استفاده میکنید در قسمت تنظیمات وای فای به انتهای صفحه تنظیمات برید و روی گزینه Add a network کلیک کنید و از اونجا تنظیمات رو به صورت دستی انجام بدین .

 

با تشکر از تیم آموزشی آسارایان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری